סקירת וורדפרס: למה כדאי לבנות עליו את האתר שלך

סקירה על וורדפרס - למה כמה ואיך

אתם בד״כ משאירים טיפ במסעדה? אז שיתוף המאמר הזה הוא כמו טיפ… שתפו!

   זמן קריאה 5 דקות

מהי וורדפרס?

וורדפרס היא מערכת חינמית וקוד פתוח לניהול תוכן (CMS) המניעה מיליוני אתרים. הוא נוצר בשנת 2003 על ידי מאט מולנווג ומייק ליטל.

וורדפרס היא אחת ממערכות ה-CMS הפופולריות ביותר באינטרנט, ומפעילה יותר מ-30% מכל אתרי האינטרנט באינטרנט. וורדפרס היא מערכת חינמית וקוד פתוח לניהול תוכן המאפשרת לך ליצור אתר או בלוג משלך.

מהם היתרונות של בניית אתר בוורדפרס?

וורדפרס היא קוד פתוח CMS (מערכת ניהול תוכן) המשמשת מיליוני אתרים. יש לו מגוון תכונות ותוספים שניתן להשתמש בהם לבניית כל סוג של אתר אינטרנט. לוורדפרס יש הרבה יתרונות גם למשתמש הקצה וגם לבעל האתר.

וורדפרס היא חינמית, מה שאומר שלא תצטרך לשלם תשלום חודשי עבור האתר שלך. וורדפרס מציעה גם ערכות נושא ותוספים רבים בחינם, מה שחוסך לך כסף בקניית ערכות נושא או תוספים מסחריים נוספים. וורדפרס מציעה גם מגוון אפשרויות אירוח, כך שהיא תעבוד עם כל תקציב.

כיצד לבחור את התבנית הטובה ביותר עבור האתר שלך?

בחירת התבנית עיצוב הטובה ביותר עבור האתר שלך יכולה להיות משימה לא פשוטה. יש כל כך הרבה לבחירה – ערכות נושא של וורדפרס בחינם ועיצובי וורדפרס פרימיום בתשלום.

אז איך בוחרים?

בגדול בימינו, אנחנו מעדיפים לעצב באופן מקצועי את האתר באמצעות צוות המעצבים שלנו,

ואפילו לפני שאנחנו ניגשים לשלב הגרפיקה אנחנו עושים מה שנקרא איפיון מקצועי, מתאימים את האתר לקהל היעד ומכוונים כל כפתור וצבע בהתאם לנישה.

אח״כ אנחנו מתכנתים את האתר, לפעמים פיתוח שלם בקוד, ולפעמים באמצעות תוסף האלמנטור שאנחנו סוקרים אותו בהמשך.

המסקנה: אנחנו אישית היום פחות משתמשים בתבנית קנויה, באופן נדיר אנחנו משתמשים וגם אם כן אנחנו נעשה על התבנית ים של התאמות עיצוביות לעסק.

כיצד לבחור את התוספים הטובים ביותר עבור האתר שלך?

אולי שמעתם את הביטוי “תמונה שווה אלף מילים”. זה נכון כשמדובר בפוסטים ומאמרים בבלוג. התמונות שבהן אתה משתמש בפוסטים שלך יכולות ליצור או לשבור את האופן שבו הקוראים תופסים את התוכן שלך.
תוספים נכונים בוחרים עוד בשלב התכנון של בניית אתר וורדפרס.

התוספים הטובים ביותר לוורדפרס הם אלו שעוזרים לך להוסיף את התמונות היפות ביותר לאתר שלך מבלי להזיע. את האפשרות ליצור טופס צור קשר מבלי לכתוב אלף שורות של קוד, את האפשרות למכור בחנות אינטרנטית מבלי לשלם אלפי שקלים למומחה, וכן הלאה. תוספים אלה יאפשרו לך גם לערוך את התמונות, להוסיף כיתובים ולשמור אותן וכן לשתף אותן באתרי מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם.

התוספים הטובים ביותר לבלוגים הם אלו שעוזרים לבלוגרים למצוא דרכים חדשות ליצור תוכן מרתק עבור הקוראים שלהם. תוספים אלו גם יאפשרו לבלוגרים ליצור גרפיקה, סרטונים, מצגות וחידונים בקלות כדי שיוכלו להעניק לקהל שלהם חוויה שהם לא ישכחו בקרוב.

קבלו סקירה קצרה של 9 התוספים המובילים של וורדפרס, לדעתנו:

Yoast SEO

Yoast SEO הוא אחד התוספים הפופולריים ביותר לקידום אתרים. זה עוזר לך לשפר את התוכן שלך בכך שהוא אומר לך איך לבצע אופטימיזציה שלו למנועי חיפוש, ומסייע לך בהגדרת כל הפירוט הדרוש בשביל לקבוע את הנראות של האתר ברגע שמשתפים קישור שלו במדיה חברתית (איזו תמונה תופיע, כותרת ותיאור בשיתוף).

Jetpack

Jetpack הוא תוסף שנבנה על ידי Automattic, החברה שבבעלותה וורדפרס. תוסף זה הוא אחד הפופולריים ביותר והוא קיים כבר זמן מה. זהו אחד התוספים המובילים בספריית וורדפרס והוא עשה את דרכו להיות בראש רשימות אחרות.

התוסף Jetpack כולל תכונות כמו סטטיסטיקות אתרים, גיבויי נתונים, חיפוש באתר, ערכת נושא לנייד, שילוב מדיה חברתית ועוד.

Akismet

Akismet הוא כלי שפותח על ידי Automattic, חברת האם של WordPress.com, שנועד לחסום באופן אוטומטי הערות ספאם. בעלים של אתר אינטרנט ישראלי יספר לכם כמה תגובות ספאם הוא מקבל כל יום למאמרים שלו ובמייל שלו, Akismet מסנן עבורנו את הספאם ומונע ממנו להתפרסם מלכתחילה.

Wordfence Security

אז, מהם התוספים הפופולריים ביותר של וורדפרס? ובכן, יש המון תוספים שונים שמספקים מגוון פונקציות. התוספים הפופולריים ביותר של וורדפרס כוללים את Akismet, Jetpack מאת WordPress.com, Yoast SEO ו-Wordfence.

Contact Form 7

אחד התוספים הפופולריים ביותר עבור אתרי וורדפרס. התוסף מאפשר לנו ליצור טופס יצירת קשר קל באתר, משוב או כל סיבה אחרת שאנו רוצים לאפשר לאנשים ליצור איתנו קשר.

WooCommerce

WooCommerce הוא התוסף שיהפוך את אתר הוורדפרס שלך לחנות מקוונת, כך שתוכל למכור את המוצרים שלך ללקוחות שלך. יש לו גם מגוון רחב של תכונות כגון ניהול מלאי, דוחות הזמנות, התראות, שערי תשלום מובנים ומחשבוני תעריפי משלוח.

Google Analytics for WordPress

גוגל אנליטיקס היא פלטפורמת אנליטיקה חזקה במיוחד המספקת למשווקים שפע של נתונים ותובנות לגבי האתר שלהם. הוא משמש לכל מיני מטרות, כגון קביעה אילו קישורים מניבים את הביצועים הטובים ביותר, אילו דפים באתר שלך מקבלים את התנועה הגדולה ביותר, כמה זמן מבקר נשאר באתר שלך ומאיפה הם מגיעים.
התוסף הזה יאפשר לכם לחבר בין האתר לבין אנליטיקס ואף להציג דשבורד של נתוני גלישה ישירות במערכת הניהול בוורדפרס שלך מבלי צורך לעבור לאתר של אנליטיקס.

Elementor (אלמנטור)

התוסף הוא כלי מושלם עבור מעצבי אתרים ומפתחי אתרים שרוצים ליצור דפי נחיתה משלהם.

Elementor הוא תוסף וורדפרס המאפשר לבנות דפים מותאמים אישית ללא תלות בוורדפרס. זהו כלי מושלם עבור מעצבי אתרים ומפתחי אתרים שרוצים ליצור דפי נחיתה משלהם.

Elementor הוא בונה דפים לגרור ושחרר המספק לך ממשק ויזואלי. אתה יכול לעצב את העיצוב מאפס או להשתמש באחת מהתבניות הזמינות. יש לו ממשק משתמש אינטואיטיבי וקל מאוד ליצור אתר יפה.

הדגמה על אלמנטור – בניית דף נחיתה במהירות. כך אפשר גם להקים אתר ואפילו חנות!

WPForms

WPForms עוזר לך ליצור טפסים לאתר הוורדפרס שלך כדי להוסיף מידע ליצירת קשר, לשלוח ניוזלטרים או אפילו למכור מוצרים.

גם לתוסף זה יש ממשק עם ווידג׳טים לגרירה (drag&drop) שמקל על יצירת הטופס, רק שעניין הויזואליות הוא קצת פחות נח מזה של אלמנטור.

מסקנה: מדוע כדאי לבנות את האתר שלך בוורדפרס

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח שנוצרה בשנת 2003. היא מפעילה למעלה מ-30% מאתרי האינטרנט בעולם ויש לה בסיס משתמשים של למעלה מ-200 מיליון אנשים.

וורדפרס היא פלטפורמה מצוינת למפתחי אתרים מכיוון שהיא חינמית לשימוש, קלה להתאמה אישית ומציעה מגוון תוספים שעוזרים לך ליצור את האתר שלך בדיוק כמו שאתה רוצה.

בעתיד, וורדפרס תהיה חזקה עוד יותר ככל שהיא תמשיך לצמוח עם הקהילה שלה ותכונות חדשות מתווספות ונדמה שתוסף האלמנטור ממש שינה את כל התפיסה לגבי פיתוח אתרים בוורדפרס – פתח את הדלת לאנשים בלי ידע תכנותי והפכה את וורדפרס לסוג של וויקס רק בקוד פתוח.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך...

שיווק פשוט

שיווק פשוט ואיכותי

   זמן קריאה 8 דקות במאמר הקצר שלפניכם נסקור 2 דברים (+ בסוף המאמר מחכה לכם מתנה ממני): מה גרם לעולם השיווק להפוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Scroll to Top

קבל טיפים
שרק עסקים חכמים מקבלים

טיפים מנצחים לשיווק עסקים בדיגיטל, ליצירת זרם לקוחות יציב ואיכותי!