המדריך השלם לסטורי-טלינג לעסקים וכיצד הוא יכול להגדיל מכירות

סטוריטלינג סביב מדורה - איך זה מביא עוד מכירות?

אתם בד״כ משאירים טיפ במסעדה? אז שיתוף המאמר הזה הוא כמו טיפ… שתפו!

   זמן קריאה 4 דקות

Storytelling אינו מושג חדש. זה שימש במשך מאות שנים כדי לספר את ההיסטוריה של תרבות או אומה. סיפור ניתן לספר בדרכים רבות, ולכן אין זה מפתיע שניתן להשתמש בו גם למכירת מוצרים ושירותים.

לסיפור טוב תמיד יהיה גיבור מעניין, קונפליקט ופתרון. הגיבור הוא מישהו שקשור לקורא, בעוד שהקונפליקט הוא זה שגורם להם לרצות להפוך את הדף ולגלות איך זה נגמר. הרזולוציה צריכה לבוא כהקלה הן לקורא והן לגיבור, אך היא צריכה גם להשאיר מקום לסיפורים נוספים למקרה שיישארו שאלות ללא מענה בסוף הסיפור הזה.

למה חשוב שיהיה סיפור מותג ברור ומרתק

סיפור מותג הוא הנרטיב של חברה. זה מה שמגדיר את זהות החברה ומבדל אותה ממותגים אחרים. זה גם עוזר להם לבנות קשר רגשי עם הלקוחות שלהם.

סיפור מותג ברור ומרתק מספק מסגרת לכל התקשורת שעושה חברה ללקוחותיה, שותפיה, עובדיה ובעלי העניין. סיפור מותג חזק יכול לעזור בבניית אמון עם קהלים חדשים ובחיזוק הקשרים עם קהלים קיימים.

אם יש לך סיפור מותג ברור ומרתק, תוכל להעביר את המסר שלך בצורה יעילה יותר בכל הערוצים שלך – מפוסטים במדיה חברתית ועד סמינרים מקוונים או אפילו הדו”ח השנתי שלך.

כיצד להכניס דמויות לסיפורי מסע הפרסום השיווקי שלך

הדמויות היעילות ביותר בסיפור מסע פרסום שיווקי הן דמויות ממוצעות, נורמליות, ״כמוני וכמוך״.

הם צריכים להיות מסוגלים להתחבר לקהל ולגרום לו להרגיש משהו לגבי עצמם.

ישנן דרכים רבות להכניס דמויות לסיפורי מסעות הפרסום השיווקיים שלך. אתה יכול להשתמש באנשים אמיתיים, דמויות בדיוניות, או אפילו חיות. המפתח הוא להפוך אותם למקורבים ככל האפשר כדי שיוכלו להוות השראה.

השלבים לבניית סיפור שמייצר מכירות

לכל מותג יש סיפור, שצריך לספר על מנת שהלקוחות יתחברו אליו וירכשו את מוצריו. תהליך הסיפור אינו קל, אך ישנם שלבים שיעזרו לך לבנות את הסיפור שלך ולמכור יותר מהמוצר שלך.

1) הגדירו את הבעיה: מהי נקודת הכאב שאתם פותרים?

2) צור אמפתיה: כיצד המוצר שלך יפתור את הבעיה הזו?

3) מקרה ספציפי: דוגמאות לאופן שבו אנשים פתרו את הבעיה הזו בעבר

ובהרחבה, כמו שבונים סדרה מוצלחת בנטפליקס, כך תבנו סיפור מוצלח עבור המותג שלכם לפי שלבים:

  1. הגיבור חייב להיות מוצג בהתחלה, בנקודת הפתיחה – כאדם ממוצע, רגיל. בינתיים זה הסטטוס שלו, עד שאתם תביאו לו את השינוי בהמשך
  2. הגיבור מתמודד בשלב הזה עם בעיה, אי נוחות, סיטואציה מורכבת. זה שלב ההרפתקאה
  3. בשלב השלישי הגיבור מהסס, הוא לא בטוח אם כדאי לו להכנס בכלל להרפתקאה, אם כדאי לו לייצר אי נוחות נוספת על הקיימת. זה מפחיד, מסוכן, לא יציב.
  4. הגיבור מכיר בשלב הזה את המנטור, סוג של ״מציל-על״ שמגיע ונותן לו תקוות רבות והשראה. המנטור יעזור לגיבור שלנו לנצח או לכל הפחות לא להפסיד.
  5. הגיבור חוצה סוף סוף את הסף, בזכות העידוד של המנטור הוא חוצה את קו הגבול ומתחיל לנוע לעבר המטרה, עם חששות אך בטחון
  6. הגיבור מתחיל להתעמת עם האויבים שלו. בהתחלה, אויבים קלים – ברור לו שהוא יעבור אותם, ברור גם לקורא/צופה. בשלב זה ניתן להציג אפילו גיבורי משנה שמתלווים לסיפור, אך לא חובה. בעסקים – גיבורי המשנה יכולים להיות כלים / תוכנות / ציוד כלשהו.
  7. הגיבור מתקרב למטרה – להישג שלו. הוא יכול להריח את זה, הוא יכול אפילו לגעת בהישג הזה. הוא כבר ממש קרוב, הוא דורך על פיסת האדמה האחרונה שמפרידה בינו לבין הצלחה או כשלון טוטאלי.
  8. הגיבור מתמודד כאן עם האויב האחרון, המפלצת הגדולה, המבחן האחרון. אם הוא מנצח – הוא הגיע להישג, אם הוא מפסיד – הוא עלול לחזור לנקודת הפתיחה.
  9. הפרס! הגיבור שלנו זוכה בפרס, הוא לוקח את ההישג והוא מאושר מאוד בינתיים.
  10. עכשיו אחרי שהגיבור שלנו ניצח, הוא עייף ותשוש אבל הוא גיבור אמיתי. עכשיו מה? הוא צריך לצאת ״מהמערה״ או ״משדה הקרב״ חזרה הביתה. ברגע שהוא יוצא לדרך חזרה – גם שם עלולות להגיע סכנות. הגיבור עוד לא סיים את המסע שלו, עכשיו צריך ללוות אותו חזרה הביתה עם התהילה, בשביל להציג את ההישג או לעזור לו להגיע להישגים נוספים. עסקים ישתמשו בשלב הזה בשביל לתאר את המסע העסקי שלא הסתיים, ולהשאיר את הקורא/צופה במתח לקראת הפוסטים הבאים.
  11. בשלב הזה מציגים התחדשות – תקומה. נציג את הגיבור אחרי שניצח גם את האויבים בדרך חזרה, הוא השיג את המטרות, הוא הגיע חזרה הביתה.
  12. בשלב האחרון שוב נציג את הגיבור כדמות שהשיגה את כל המטרות שלה אבל הדמות הזו לא נחה על זרי הדפנה. הדמות שלנו עברה טרנספורמציה, שינוי. המסע גרם לשינוי מחשבה, וכעת הגיבור שבהתחלה חשש מאוד – כבר לא חושש לצאת למסעות נוספים וכל זה כי.. יש לו אותנו לצידו.

כמה שזה חזק ועוצמתי אה?
תקראו שוב את 12 הסעיפים המפורטים ואת 3 הסעיפים הכלליים ותשאלו את עצמכם:

א. מה הבעיה של הלקוח שלי?
ב. איך אני עוזר לו לפתור אותה?
ג. איך הלקוח שלי יהיה אחרי שאפתור לו את הבעיה

ועכשיו שבו לכתוב סיפור לקוח, תייצרו מסע. זה יכול להתחלק על 2 פוסטים או אפילו יותר.

מבטיח שאם תעשו את זה נכון – אנשים יקראו אתכם בשקיקה
ואם לא עשיתם את זה נכון?
נו.. כמו הגיבור, אתם תנסו שוב, עד שתגיעו חזרה הביתה עם ההישג הגדול, מוכנים לקרבות הבאים.

מסקנה: סטוריטלינג הוא קריטי באופן היסטרי והיסטורי לעסקים! לכו על זה.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך...

שיווק פשוט

שיווק פשוט ואיכותי

   זמן קריאה 8 דקות במאמר הקצר שלפניכם נסקור 2 דברים (+ בסוף המאמר מחכה לכם מתנה ממני): מה גרם לעולם השיווק להפוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Scroll to Top

קבל טיפים
שרק עסקים חכמים מקבלים

טיפים מנצחים לשיווק עסקים בדיגיטל, ליצירת זרם לקוחות יציב ואיכותי!