איך לבחור סוכנות לשיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי לעסקים

אתם בד״כ משאירים טיפ במסעדה? אז שיתוף המאמר הזה הוא כמו טיפ… שתפו!

   זמן קריאה 5 דקות

בחירת סוכנות שיווק דיגיטלי עלולה להיות בחירה קריטית ואף גורלית להצלחת העסק שלך בטווח הקרוב והרחוק.
הסוכנות הנכונה תדע למתג את העסק שלך, לשפר ולחזק את הנראות שלו במרחב הדיגיטלי הכולל את פייסבוק, אינסטגרם, גוגל וכו׳, ותדע לייצר את האסטרטגיה הנכונה תוך בחירה נבונה של ערוצי הדיגיטל המתאימים ביותר לעסק. קרא את המאמר איך לבחור את הסוכנות המתאימה שתדע להרים את העסק שלך לגבהים חדשים, תשפר את הנראות שלך, תחדד את המסרים שלך ותביא לך את הלידים הטובים ביותר שיהפכו ללקוחות משלמים.

למה בכלל להשתמש בשירותים של סוכנות לשיווק דיגיטלי?

חברת שיווק דיגיטלי וותיקה, יודעת להשתמש בניסיון שלה לשיווק עסקים ממגוון נישות. חברה כזו יודעת כבר איזה ערוץ מתאים לאיזה עסק, האם צריך להשקיע את מירב המאמצים בדיוור, האם צריך להשתמש באוטומציה או בכלל לכתוב פוסטים בכל יום ראשון בשעה 10:00 בפייסבוק.

לסוכנות טובה יש את הטכנולוגיה, הטקטיקות, ואת הכשרון לטפל בנראות ובמסר של העסק שלך.
חברת שיווק דיגיטלי תדע להשתמש בקהל הקיים שלך בשביל לייצר עוד מכירות, וגם למצוא קהלים חדשים שעוד לא שמעו מעולם על העסק שלך.

לפעמים עסקים בוחרים לעשות את השיווק הדיגיטלי שלהם בעצמם. זה בסדר כל עוד יש את הכשרון והידע ובעיקר הזמן הדרוש לכך. לפעמים המרחב הדיגיטלי מטעה לחשוב שהכל יכול להתבצע תוך שניות, וההישגים יבואו מאליהם תוך דקות. אבל לא כך הם פני הדברים… כמו בכל דבר בעסקים – שיווק דיגיטלי הוא לא מקל קסמים. דרושה השקעה גדולה, תוך התמקדות במילים הנכונות, בערוץ המתאים ובזמנים הטובים ביותר למצוא את קהל הלקוחות האיכותי ביותר.

מה עדיף – סוכנות לשיווק דיגיטלי או לשכור משווק למשרה מלאה?

עולם השיווק הדיגיטלי הינו עולם שמתעדכן ומשתנה במהירות, לפעמים ברמה היומית.
מנועי החיפוש מעדכנים את האלגוריתם שלהם ומייצרים אתגרים חדשים, הרשתות החברתיות מוסיפות חסמים ומגבילות מפרסמים באתגרים הדורשים חשיבה חזקה מחוץ לקופסא ובעיקר ידע עדכני.

בשביל לנצל את המרחב הדיגיטלי בצורה הטובה ביותר, אם רוצים לעשות את זה in-house.. חברה תצטרך לגייס צוות שלם: מומחה דפי נחיתה, מומחה תוכן, מומחה לניהול אתר, מומחה לרשתות חברתיות, מומחה לקידום ממומן וכן הלאה… סיפור שלא כל חברה יכולה להרשות לעצמה, לא רק ברמת השכר והמשאבים הכלכליים, אלא ברמת הגיוס. ברור לכולם שגיוס של אנשים איכותיים (טאלנטים) הוא דבר סופר קשה המצריך המון ריאיונות, מבחנים ולא תמיד קולעים גם אחרי שמבצעים את התהליך הטוב ביותר במחלקת משאבי אנוש. דיברנו על חברות, על אחת כמה וכמה כשמדובר בעסקים קטנים-בינוניים.

לסוכנות דיגיטל (טובה) יש את המשאבים הנכונים, הצוות והניסיון.
לעומת כמובן החסרון הגדול של סוכנות – ריבוי לקוחות וחוסר יכולת לתת 100% לכל לקוח. ולכן.. אחד הסעיפים החשובים ביותר בבחירת חברה לשיווק דיגיטלי – היא שימת דגש על סוכנות שלא מגייסת כמות גדולה של לקוחות, אלא סוכנות שיודעת מה המגבלות שלה, מגייסת כמות קטנה של לקוחות וככל הנראה גובה סכומים גבוהים מהשוק, אבל… מה עדיף לעסק? להתרסק בגלל שהוא עוד אחד מתוך 2,000 לקוחות של סוכנות דיגיטל שלא יודעת שובע? או להיות אחד מתוך 20-50 לקוחות של חברת דיגיטל שפויה?
אנחנו משתדלים לא לעבור אף פעם את המספר המתאים ביותר לכוח האדם שלנו בסוכנות ולכן לא מגייסים כל הזמן לקוחות חדשים.

איזה שירותים כדאי לחפש בסוכנות לשיווק דיגיטלי?

זו שאלה מאוד כללית אך ננסה לענות. הכל תלוי בסוף במטרה – אתם רוצים לשפר את הנראות? אתם רוצים להופיע גבוה יותר במנוע החיפוש? אתם צריכים יותר לידים ממוקדים?
תנסו לחלק את הצורך שלכם לחלקים: ויזואלי, מסר, לידים.
אם זה ויזואלי או מיתוגי – חפשו חברות עם יכולות עיצוב פנומנליות.
אם זה מסר – חפשו חברות שמתמחות בעיקר בקופירייטינג.
אם זה לידים – חפשו חברות המסוגלות לשלב מיתוג עם תוכן איכותי.

מחקר שוק

סוכנות דיגיטל שמכבדת את עצמה, תציע לכם מחקר שוק בסיסי אשר יציג לכם את כמות החיפושים אחר הנישה שלכם, הטרנדיות, ואיזה ערוצים הכי לוהטים בתחום שלכם. זו יכולה להיות נקודת פתיחה טובה על מנת להבין האם מצאתם את הסוכנות הנכונה.
רוב החברות יגבו סכום מסויים על המחקר ויקזזו את הסכום מתשלום השירות במידה ותבחרו בהם. ישנן סוכניות, כמונו, שברוב המקרים מבצעים את המחקר הזה ללא עלות לאחר פגישת ייעוץ ראשונית.

שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי

אסטרטגיה שיווקית

הצעד הבא אחרי מחקר השוק יהיה לבנות אסטרטגיה שיווקית תוך בחירת מטרות ברורה.
כמו שאמרנו, סוכנות לשיווק דיגיטלי בעלת ניסיון רב שנים יודעת ומכירה כבר נישות רבות, יודעת איך לגשת, איזה ערוץ לבחור, מי המתחרים ויותר מכל – משתמשת בטכונולוגיות מתקדמות לביצוע מעקב אחר מספר רב של עסקים באותו התחום… כך שכמות המידע היא עצומה והחברה צריכה לדעת איזה נתיבים לבחור בהתאם לתקציב הפרסום של העסק שלכם.

עסקים שרוצים לבנות מותג חזק לא יסתפקו ״רק בפרסום בפייסבוק״ או ״רק בקידום ממומן בגוגל״, אלא יבחרו חבילת שיווק שתייצר פאזל במגוון ערוצים משלימים. ריצה עם מסרים מדוייקים, יציבים ועקביים בכל הערוצים יגרמו ללקוחות שלכם להרגיש שאתם עוטפים אותם, שאתם המקצועיים ביותר וכך מייצרים אמינות בשיווק דיגיטלי. אם כך, סוכנות צריכה לדעת לשלוט במגוון ערוצים, להבין מה המסר הטוב ביותר ואיתו לרוץ.

הסוכנות חייבת להציג לכם נתונים משוערים וצפי קדימה לפי זמנים – מה צפוי עוד חודש? חודשיים? חצי שנה?
כמובן אף סוכנות רצינית לא יכולה להתחייב שהיא תצליח. אבל בהחלט יכולה לתת גיבוי למקרה של כשלון.
לכן, חשוב להגדיר מהי הצלחה ומהו כשלון. כשלון הוא לאו דווקא כמות קטנה של לידים, ואפילו ROI שלילי הוא לא מדד בהתחלה.
צריך סבלנות, ואתה משיגים באמצעות תוכנית ברורה, המציגה שלבי התקדמות… וכך יודעים להרים דגל אזהרה כשמרגישים שהסיפור לא עולה על המסלול הנכון, וזה עלול לקרות עם כל חברה!

כמה עולה שיווק דיגיטלי?

שאלת השאלות. מאחר ולא מדובר במוצר מדף, אלא התאמה לכל עסק לפי המטרות שלו, התקציב, כוח האדם (בעיקר במכירות, על מנת לעמוד בקיבולת של כמות לידים) – לא ניתן באמת לרשום תמחור. אפשר לומר שעסק רציני שרוצה להראות מצויין, לנצח את המתחרים ולהשיג תוצאות מעולות, יצטרך להשקיע אלפי שקלים בחודש ולא פחות מכך.

מכאן והלאה זה תלוי נישה, תחרות, ועוד המון פרמטרים שאי אפשר באמת לתמחר על רגל אחת.
אני אושרי ביטון, מזמין אתכם לשיחת ייעוץ בה נבנה תכנית אסטרטגית לשיווק דיגיטלי יעיל,
נראה מה המצב בשוק, איפה המתחרים, איך כדאי לפרסם ובאיזה ערוץ – ונצא לדרך על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלך, תוך ניצול מקסימלי לדבר הנפלא הזה שנקרא שיווק דיגיטלי.

לתיאום שיחת ייעוץ לחץ כאן ומלא את השאלון

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך...

שיווק פשוט

שיווק פשוט ואיכותי

   זמן קריאה 8 דקות במאמר הקצר שלפניכם נסקור 2 דברים (+ בסוף המאמר מחכה לכם מתנה ממני): מה גרם לעולם השיווק להפוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Scroll to Top

קבל טיפים
שרק עסקים חכמים מקבלים

טיפים מנצחים לשיווק עסקים בדיגיטל, ליצירת זרם לקוחות יציב ואיכותי!