איזה ערוץ שיווק דיגיטלי הכי מתאים למתווכי נדל״ן?

אתם בד״כ משאירים טיפ במסעדה? אז שיתוף המאמר הזה הוא כמו טיפ… שתפו!

   זמן קריאה 12 דקות

בשנים האחרונות יצא שעבדתי לא מעט עם עולם הנדל״ן. קידמתי יזמים, שיווקתי פרוייקטים, ונגעתי לפעמים בתפוחי האדמה הכי לוהטים של השוק. קידמתי ועדיין מקדם ומנהל את השיווק של מתווכים פרטיים ומשרדים גדולים כאלה ואחרים, והמשותף לכל מי שעובד איתי – ההבנה שוויתור על שיווק דיגיטלי זה כמו לחתוך איבר מהגוף.

אחת השאלות הכי נפוצות שאני מקבל דווקא ממתווכים: יש לי 3,000 ש״ח לחודש להשקיע בפרסום, איפה הכי כדאי לי להשקיע? פייסבוק? אינסטגרם? יוטיוב? אתר אינטרנט? גוגל? אעשה את מירב המאמצים לענות על השאלה הזו במאמר הזה.

בואו נמקד את המחשבה שלנו רגע, מה קורה אם אתם לוקחים את ה 3,000 ש״ח האלה ומשקיעים אותם בצורה לא נכונה, לא ממוקדת ולא איכותית? המתחרים שלכם לא נחים לרגע. יש מצב שיש מתחרה שמשקיע 1,000 שח בחודש אבל מפיק מזה פי 3 מכם, קולטים? מדורג מעליכם, מופיע יותר מכם, ופשוט שולט וכולם בעיר שלו מכירים אותו כמומחה נדלן, למרות שהוא בעל יכולות מועטות לעומתכם. למה אני נוגע בנקודה הזו? זה הרי נכון לכל עסק לא? למה דווקא במאמר שמכוון בעיקר למתווכים?
ובכן, אני נוגע בזה מאחר ואני מכיר המון משרדי תיווך שפשוט שופכים את הכסף שלהם על פרסום לא יעיל. הם עושים ״Boost״ לפוסטים, איזה פוסט שנראה להם, בלי מחשבה, בלי כיוונון נכון של הטרגוט, ובלי ״אריגה״ של פוסטים. התוצאה? מעט תוצאות, ותוצאות לא טובות.

במאמר הזה אני אכסה את הערוצים שהכי מביאים ערך למתווכים בשיווק דיגיטלי בשנת 2022, ננסה לפצח מה עומד מאחורי זה, איפה נמצאות ההזדמנויות הטובות ביותר, ובאיזה ערוץ כדאי להתחיל להשקיע מהיום למרות שקהל היעד שלכם עדיין לא שם.

יעדים בשיווק דיגיטלי

לפני שניגע בערוצים השונים, בואו ניגע במטרות, ביעדים, שמציבים לעצמם מתווכים לרוב.
מתווכים רוצים להראות וכמה שיותר מול קהל היעד, על מנת שתיווצר הזכרות.
מתווכים רוצים להשיג לידים של מוכרי נכסים,
ומתווכים רוצים להשיג לידים של נכסים שהם משווקים, מוכרים.
השלב הראשון שצריך כשמתחילים לשווק עסק או כאשר רוצים לשנות את כיוון השיווק הנוכחי של העסק הוא: שלב ההתפכחות.
מהו השלב הזה? שלב שבו עסק צריך להבין שיש לו יכולת להשקיע x, ושה- x הזה יכול להביא 1.5x או 2x או 10x. אבל צריך להפנים. כנראה שאם תשקיעו 100 ש״ח בחודש בקידום פוסטים פה ושם, ואתם מצפים לקבל 100 לידים שיביאו לכם 10 מכירות או גיוס של נכסים – אתם כנראה לא מחווטים נכון במוח. וזה בסדר, ולכן אני תמיד פותח מול הלקוח שלי עם העניין של שלב ההתפכחות.

אני קודם מנתח את השוק, התחרות, העיר, הנכסים, כמות הנכסים למכירה בעיר,
ולאחר מכן מציב למתווך את התוצאות המשוערות בטבלה – אם תשקיע x תקבל כך וכך, אם תשקיע 2x תקבל כך וכך וכך… והמתווך מבין את חוקי המשחק ומקבל החלטה האם הוא מוכן להשקיע מעבר ליכולתו הנוכחית (לקחת מינוף, הלוואה, מימון) בשביל להגיע מהר יותר לנקודה גבוהה ככל הניתן, או האם הוא רוצה לצמוח בשלבים, בהדרגה.

שלב ההתפכחות עוזר לנו לשים מטרות ריאליות שניתן להשיג אותן בהתאם להשקעה.
עכשיו אם אנחנו יודעים שיש לנו סכום מסויים
(לצורך הענין נמשיך עם ה- 3,000 כדוגמא בלבד), אנחנו נדע איזה ערוצים לבחור כמה ולמה.

ותרשו לי כמומחה בתחום, לבחור את המטרה הראשונית שלדעתי כל מתווך צריך לשאוף אליה, הרבה לפני לידים:
להיראות כמה שיותר בפני כמה שיותר אנשים, שחיים או עובדים באיזור הגיאוגרפי הרלוונטי למשרד שלי.

מתווך נדל״ן צריך אתר אינטרנט?

בהמשך לפסקה הקודמת, תרשו לי לענות על זה: בגדול כן. כן, רצוי שיהיה אתר.
למה? ככה. סתם… ככה זו לא תשובה.
הסיבה שצריך אתר היא: גוגל. מנוע החיפוש ללא הפסקה, משתמשים בו מאות אלפי אנשים בישראל מדי יום, מחפשים כל דבר שהם צריכים לבית, לאוטו, לעבודה, או אפילו סתם שאלות כמו ״אני הולך למות אם אני משתעל?״.
ברור לכם שעל אף העובדה שיש פייסבוק, אתר יד2 וכו׳ – אנשים מחפשים בגוגל גם ״דירה למכירה ברעננה״, ״איך למכור דירה״ וכן הלאה. ניתן לבדוק את זה בקלות באמצעות כלי מחקר מילות המפתח של Google Ads.

עולם השיווק הדיגיטלי מורכב מפאזל, ולדעתי אחד המרכיבים המרכזיים בפאזל הזה הוא אתר אינטרנט.
אם בעבר אתר אינטרנט היה בהכרח משהו גדוש, עמוס בתוכן מיותר שאף אחד לא קורא אז.. היום, לכל עסק, גם למתווכים – אנחנו בונים אתרים תוך מחשבה של UX-UI-SEO. 

UX: חווית משתמש. מה המשתמש מחפש, מה הוא רוצה למצוא, איך יהיה לו הכי נוח להגיע למידע הנכון.
UI: הנראות של האתר, הצבעים, הכפתורים.. בקיצור: החוויה הויזואלית מהמיתוג של האתר.
SEO: קידום אורגני בגוגל. התאמת האתר והתכנים באמצעות פעולות רבות ומגוונות, והמטרה היא להקדים את המתחרים שלכם ברגע שמישהו מבצע חיפוש רלוונטי לעסק שלכם כמו ״דירה למכירה ברעננה״ – אתם רוצים להופיע כמה שיותר למעלה נכון? בשביל להשיג את זה, צריך לעשות פעולות איכותיות ורבות יותר מהמתחרים שלכם.

אתר הוא השקעה ראשונית מתבקשת בתחום השיווק הדיגיטלי, אל האתר אפשר לנקז תנועה מפייסבוק ושאר הערוצים. האתר יכול לשמש כמרכז מידע הכולל את הנכסים שאתם מוכרים, והצגת המומחיות שלכם במכירת נכסים כך שתוכלו לשכנע בעלי דירות לבוא אליכם בבלעדיות.

מציע לכל מתווך להיות היום עם אתר ממותג, שנראה פגז ואפשר לגלול בו בצורה מודרנית, שיכלול וידאו אישי של המתווך או של בעלי המשרד, לא לספר דברים לא מעניינים אלא להציג מומחיות ידע ואמינות. בהמשך להציג טעימה מנכסים למכירה, ולהציג נכסים שנמכרו עם תווית של המחיר. טופס צור קשר, ולחצן מהיר ליצירת קשר בווטסאפ. עלות של אתר כזה תנוע בין 5 ל 10 אלף ש״ח תלוי מה וכמה תוכן רוצים באתר. אנחנו מציעים אתר כולל תוכן, עיצוב, תכנות, אחסון – הכל כלול, עם אופציה לקידום אורגני בגוגל.

רשתות חברתיות למתווכים

אחרי שהבנו את החשיבות של אתר לסוכנות תיווך, את החשיבות של נראות האתר והנוכחות שלו במנוע החיפוש, אנחנו נעבור לעולם החי הבועט והנושם, שהוא הוא מרכז העצבים הפעיל ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי: רשתות חברתיות.

שיווק דיגיטלי בימינו לא יכול להיות שלם בלי ניצול נכון של הרשתות החברתיות.
ולכן אני סוקר בפניכם 3 רשתות בולטות ביותר ב 2022:

  • פייסבוק
  • אינסטגרם
  • טיק-טוק

לפני שאגע ישירות בערוצים האלה, אני רוצה להסביר על 2 נתיבי שיווק: אורגני וממומן.

  • אורגני – שיטה בה מפרסמים מידע ואנשים נחשפים למידע הזה מבלי שאתם משלמים על עצם החשיפה.
    העלתם עכשיו פוסט בפייסבוק הפרטי שלכם או בדף העסקי? אם מישהו נתקל בפוסט הזה ולחץ על לינק בפוסט או התקשר אליכם – אתם לא משלמים גרוש לחברת פייסבוק. כמובן שהמושג הזה אורגני קיים גם בגוגל, והרעיון הוא אותו רעיון: חשיפה ללא תשלום לפלטפורמה. למי בדיוק משלמים? אם אתם עושים את זה לבד, אז לאף אחד. חינם אין כסף. אם אתם עושים את זה באמצעות מומחה – אתם משלמים למומחה על יכולת הכתיבה שלו, עיצוב, ואם זה בגוגל אז… על השימוש בשיטות המגוונות לקידום אתרים אורגני.
  • ממומן – שיטה בה אתם משלמים על כל הקלקה. מישהו נחשף לפוסט שפרסמתם ולחץ על כפתור ליצירת קשר? אתם תשלמו לפייסבוק סכום שהם קובעים במכירה פומבית לפי התחרות ולפי עוד מספר פרמטרים שלא ניגע בהם במאמר הזה.

פרסום בפייסבוק

בלי להתחיל לבלבל את המוח בנתונים וסיפורים, אני רוצה להדגיש באופן ברור ומתוך ניסיון שלי כמקדם של עשרות מתווכים בשנים האחרונות – פייסבוק היה, ועודנו נשאר הערוץ המוביל ליצירת לידים וחשיפה יומית איכותית למתווכים. וזה למה? בגלל שקהל היעד, אנשים בגילאים מסויימים ובסטטוס חיים מסויים נמצא יותר בפייסבוק מאשר נערים ונערות. יתרה מכך ואולי הכי חשוב – ניתן לשלוט בקידום ממומן בפייסבוק ולכוון את הפרסום באופן ממוקד לאנשים לפי הגיל שלהם, סטטוס משפחתי ואפילו האם הם מחבבים לאחרונה את האתר יד2 מה שאומר שהם קונים או מוכרים דברי יד שנייה או אפילו נדל״ן.

בפייסבוק כמו בשאר הערוצים ניתן לפרסם באופן אורגני ובאופן ממומן, וכמובן לשלב בין שניהם.

בפייסבוק יש 4 עולמות מרכזיים נכון להיום (יש עוד), שבהם ניגע:

  • פרופיל פרטי – הפייסבוק שלכם. המקום שבו אתם משתפים בחוויות האישיות, וגם נחשפים לחוויות שהחברים שלכם מפרסמים.
    מאחר והפרופיל הפרטי מקבל יחס חשיפה גבוה מאוד (כמות החברים וכמה מהם נחשפים לפוסטים שלכם) – רובנו משתמשים בפייסבוק הפרטי כערוץ שיווקי לכל דבר. חשוב מאוד להקפיד לכתוב ולפרסם פוסטים בעלי ערך, ופחות פוסטים מכירתיים אגרסיביים.
  • דף פייסבוק עסקי – הבית של העסק שלכם בפייסבוק. בלי דף עסקי לא תוכלו לעשות פרסום ממומן. דף פייסבוק עסקי מקבל יחס חשיפה קטן (כמות האנשים שעשו לייק מול כמות האנשים מהם שייחשפו לפוסטים שתפרסמו). זו בחירה של פייסבוק, שדף פייסבוק עסקי נכון להיום, מקבל במקרה הטוב 2.5% חשיפה. אם 100 איש עשו לכם לייק ופרסמתם פוסט, לרוב, לא ייחשפו לפוסט הזה יותר מ- 3 אנשים (אלא אם שיתפתם את הפוסט בעוד מקומות כמו קבוצות, או אם עשיתם לו קידום ממומן).
  • קבוצות (קהילות) – המקום בו אנשים מתקהלים סביב רעיון, נישה, התאגדות מסויימת וכן הלאה. בקבוצות לא ניתן לעשות קידום ממומן, אך כמו בפרופיל הפרטי – גם כאן יחס החשיפה הוא גבוה, ורוב חברי הקבוצה ייחשפו לפוסט שתפרסמו. לכן מומלץ שתשקיעו בהקמת קהילה של ״נדלן ב-עיר שלכם״. ואם כבר יש 200 קבוצות כאלה? תשבו ותחשבו, איזה רעיון תוכלו לעשות סביבו קהילה תוססת ואיכותית שעל הדרך תהפוך אתכם ל-מומחים הגדולים של אותו רעיון וכפועל יוצא מזה יכירו את פועלכם כאנשי תיווך. זה לא חייב להיות רעיון מעולם הנדל״ן בכלל, זה יכול להיות קשור לאכול מסויים, עידה מסויימת, מנהגים וכן הלאה.. אבל בשורות הקטנות בפוסטים שתפרסמו אתם תזכירו לאנשים במה אתם עוסקים. כמובן שזה לא פשוט להגיע למצב של קהילה תוססת ואיכותית, זה דורש עבודה יומית, סינון של אנשים לא רלוונטיים, בחירה מה יפורסם ומה לא וכן הלאה.
  • מרקטפלייס – זירת יד2 של פייסבוק. ניתן לפרסם דברים למכירה ולקנות דברים, גם נדל״ן.

אם אין לכם עדיין דף עסקי בפייסבוק, ממליץ לכם לקרוא את המאמר שלי: איך לפתוח דף עסקי בפייסבוק. במאמר תמצאו עוד טיפים חיוניים לשיווק בפייסבוק.

מסקנה: פייסבוק הוא ערוץ עוצמתי לפרסום. שימוש נכון בפלטפורמת הפרסום הממומן של פייסבוק תאפשר לכם לייצר קמפיין לידים שמניע פניות ישירות אליכם לווטסאפ, להופיע ולהחשף לאנשים רלוונטיים ברמה היומית, וליצור הזכרות – מצב בו יזכרו אתכם ממש טוב בכל פעם שירצו למכור או לקנות דירה.

פלטפורמת הפרסום הממומן של פייסבוק, מיקוד קהלים
פלטפורמת הפרסום הממומן של פייסבוק, מיקוד קהלים

פרסום באינסטגרם

עד לפני כשנתיים אינסטגרם הייתה זירה בה נמצאו בעיקר נערים ונערות, או מבוגרים שעוקבים אחרי נערים ונערות 🤷🏻‍♂️.
בזמן הזה, אינסטגרם הפך להיות מקום מגוון יותר, הרבה יותר. פרופיל האינסטגרם שלכם נקרא ״פיד״ – המקום בו הפוסטים שלכם מפורסמים. יצירה של פאזל פוסטים איכותי ומושך יציג אתכם כמומחים ואנשים ששווה לעקוב אחריהם. מספיק שזה יביא לכם ליד אחד איכותי בחודש, דיינו, לא? ובכן כאן הקאץ׳. התחושה היא כי אינסטגרם עדיין לא מייצר רבע מכמות הפניות שפייסבוק וגוגל מייצרים וזה נכון. ועדיין, זה ערוץ ששווה להשקיע בו זמן, אפילו בעצמכם, בלי מומחה. קחו את הפלאפון ותצלמו נכסים, ותצלמו אתכם מדברים בוידאו בסרטונים קצרים עם טיפים שווים שלא כל אחד נותן! ואז אנשים יעקבו אחריכם. עזבו את כל הטריקים והשטיקים של קניית עוקבים, מה זה נותן? זה לא נותן כלום. גם הרושם שזה עושה לכאורה על אנשים כבר לא קיים, אף אחד לא יתרשם ממתווך שבין לילה פתאום יש לו 5 אלף עוקבים, זה לא מציאותי ולא עושה שום רושם. לעומת זאת אם יש לכם 200 עוקבים איכותיים זה משמעותי יותר!

גם באינסטגרם אפשר לפרסם פוסטים באופן ממומן. אפשר לעשות את זה גם דרך הפלטפורמה של פייסבוק לאור העובדה שהחברה היא הבעלים של 2 הפלטפורמות.

פיד אינסטגרם
פיד אינסטגרם של חנות מוצרי חשמל שאנחנו מקדמים. נראה טוב!

פרסום בטיק-טוק

כמו שהאינסטגרם היה כמעט ולא רלוונטי אליכם לפני שנתיים, כך גם הטיק-טוק היום. הערוץ הזה פחות ממוקד לקהל היעד שלכם רק ש… בניגוד לאינסטגרם, נדמה שהפלטפורמה הופכת רלוונטית במהירות רבה יותר וקשה כבר להצביע מי בדיוק קהל היעד שנמצא שם. זה לא רק צעירים, זה מגוון יותר. סרטונים טובים בעלי ערך רב יכולים להביא לכם עוקבים, וגם אם זה צעירים – מדובר בצעירים שיציגו את הסרטונים האלה להורים שלהם וכן הלאה.

גם לטיק-טוק יש פלטפורמה לפרסום ממומן תוך יכולת בחירה של קהלים ממוקדים.

פלטפורמת הפרסום הממומן של טיק-טוק, מיקוד קהלים
פלטפורמת הפרסום הממומן של טיק-טוק, מיקוד קהלים

פרסום דיגיטלי באמצעות דיוור

דיוור הוא כלי עוצמתי מאוד גם בשנת 2022.
אנחנו בסוכנות הדיגיטל שלנו מצליחים להגיע ל 40% פתיחה למיילים בזכות כותרות מושכות ותוכן איכותי.
אנשים יודעים שהם יפתחו דיוור שלנו ויקבלו מידע מעניין, בעל השראה ולכן הם יחזרו ויפתחו כל הזמן, נדיר שמישהו ״זורק״ אותנו לספאם או מבטל את המנוי לדיוור שלנו.

כך שהערוץ הזה מתאים גם למתווכים כמובן.
אתם יכולים לייצר דף נחיתה עם טופס, והדף הזה מזמין אנשים להרשם בשביל לקבל את הטיפים הלוהטים ביותר בעולם הנדל״ן, ומי שירצה יירשם ואתם תדוורו לו באמצעות אוטומציה.

אוטומציה – אפשרות לכתוב כמות מיילים מראש, ״ולהסיע״ את הקורא שלכם במסע בזמן – כל יום או כל כמה ימים יקבל באופן אוטומטי מייל מסדרת המיילים שכתבתם, כל יום תחממו אותו יותר ויותר עד שירצה ליצור אתכם קשר.

לאחרונה עשינו זאת למתווך מרעננה, אנשים נרשמים בשביל לקבל טיפים על איך למכור את הנכס שלהם… יחס הפתיחה גבוה מ 40% וכך גם יחס ההקלקה.

אז… מאיפה מתחילים בשיווק דיגיטלי למתווכים?

הכל תלוי ביעדים, לאחר מכן בתקציב.
אם יש לכם תקציב נמוך מ 3,000 שח – לדעתי כדאי לכם להשקיע אותו ביצירת כרטיס ביקור דיגיטלי, שאותו אפשר לקדם באופן ממומן בגוגל. במקביל, תשקיעו את הכסף בכותב תוכן או מעצב איכותי שיעצבו ויכתבו לכם כמות של פוסטים כל חודש, אותם תפרסמו בפרופיל הפרטי שלכם, בדף העסקי ובקבוצות רלוונטיות. תשתדלו לעשות פוסטים עם ערך וטיפים ולא רק שיווק נכסים.
במקביל, תריצו קמפיין לידים בפייסבוק ותפנו את ההודעות לווטסאפ.
כך תוכלו למקסם את התקציב.

אם יש לכם למעלה מ 5,000 שח להשקיע בחודש – תבנו אתר איכותי, קדמו בגוגל אורגני מקומי על מילות מפתח בעלות נפח חיפוש גבוה, ותעשו את כל מה שכתוב בפסקה הקודמת כולל פייסבוק.

אם יש לכם למעלה מ 10,000 שח – לכו על כל התותחים. שלבו את יוטיוב (לא נגענו במאמר הזה בערוץ שנקרא יוטיוב), גוגל, פייסבוק, אתר וכן הלאה.

הכי חשוב להראות טוב, להראות כמה שיותר, ולהניע לפעולה (שאנשים ירצו לפנות אליכם). נכון, נשמע פשטני, אבל קחו את זה כראשי פרקים יחד עם כל המידע שנתתי, ותנסו לפצח מה הכי מתאים למשרד שלכם.

בהצלחה!

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך...

שיווק פשוט

שיווק פשוט ואיכותי

   זמן קריאה 8 דקות במאמר הקצר שלפניכם נסקור 2 דברים (+ בסוף המאמר מחכה לכם מתנה ממני): מה גרם לעולם השיווק להפוך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Scroll to Top

קבל טיפים
שרק עסקים חכמים מקבלים

טיפים מנצחים לשיווק עסקים בדיגיטל, ליצירת זרם לקוחות יציב ואיכותי!